Cosuri cu surprize 

  Hei Aricei!

   Ma gandeam sa abordez putin subiectul „acnee” sau mai pe babeste cosurile. 

De cand sunt mica ma pune la incercare, iar in ulltima perioada mi-am dat seama cum sa fac pace cu ea. 
   Lupta asta se desfasoara pe mai multe fronturi, ba acasa in libere, ba la facultate, ba in zile importante. 
   
   De cele mai multe ori prefer sa nu le acaparez cu machiaje. Am observat, cel putin la mine, ca nu tine figura asa de bine… mai rau le irit si imi incetineste procesul de vindecare. 

 În cele mai multe cazuri, acneea este produsul unor pori înfundaţi, o afecţiune a epidermei apărută ca urmare a unei hipersecreţii a glandelor sebacee. Iac.
Pe faţă, pe gât şi pe spate se regăsesc cele mai multe glande sebacee care au capacitatea de a produce o substanţă uleioasă, numită sebum, ce ajută pielea să fie impermeabilă şi, în plus, o ajută să nu se usuce.

Astfel, acneea este rezultatul unor factori multipli precum celulele de piele moarte, sebumul în exces, înmulţirea bacteriilor, o componentă hormonală, stres și ceea ce consumăm.

 

METODELE MELE

  Când am o situație „urâtă”. Ce înseamnă asta? Să zicem că în câteva zile trebuie să merg undeva (o întâlnire sau o petrecere, etc) și îmi apar o grămadă de coșulețe, de cele mai multe ori cauzate de stres. 

Ei bine eu îmi spăl fața de cel puțin 3 ori pe zi cu apă rece, săpun, mălai amestecat cu cafea, zahăr și bucățele de frunze de salvie. Mă dau cu  zineryt, stau o oră sau două apoi repet. Seara mi se face milă de pielea mea și o hidratex cu vaseline ( https://goo.gl/images/AScdPV ) eu pentru acest tratament o folosesc pe cea cu bumbac.

 Sunt mai multe tipuri de vaseline dar asta e o altă discuție 😘🤓

Vreau să aveți grijă genul ăsta de tratament e foarte dur cu pielea! Din cauza asta partea de obraji si bărbie au devenit mai… aspră să zic așa, practic din zona mea uleioasă a devenit uscată, foarte rar când e super cald afară atunci apare sebumul. 

  Iar zi de zi (coșurile care mai apar așa din când în când): o dată pe zi sau la 2 zile fac o exfoliere (seara) cu mălai si cafea iar după dau cu o cremă  pentru hidratare. Deocamdată merge bine treaba.

 Știu că sunt persoane care nu acceptă această exfoliere, preferând măștile. Aici deja multe știm de ou sau drojdie sau diferite fructe … eu prefer să folosesc în perioada de primăvară vară corcodușe, sunt extraordinar de bune! 

  Însă și relaxarea și mâncarea fac diferența 😇

19 comentarii

  1. Și eu foloseam zațul de cafea pentru exfoliere. După părerea mea, exfolierea fizică este un pas important în îngrijirea tenului pentru că astfel, îndepărtăm stratul de celule moarte de la suprafața pielii. Pielea curată poate să respire, își poate regla secreția de sebum. Dar e foarte important cu ne ce exfoliem tenul, nici prea des nu e bine și mare atenția la ce cremă folosim după exfoliere. Tenul are nevoie de o cremă ușoară, fină și hidratantă, sub nici o formă vreun produs cu alcool.

    Apreciat de 1 persoană

  2. Eu sunt pro exfoliere, dar cum a zis si Debora mai sus, conteaza foarte mult cu ce exfoliem pielea si de cate ori. O exfoliere atat de dura si des facuta nu iti irita tenul si acneea? Ai incercat ca pe langa asta sa folosesti gama Effaclar de la La Roche Posay? Pentru mine a avut un efect mult mai bun decat Zynerit :).

    Apreciat de 1 persoană

  3. In ultimul timp nu am mai suferit de cosuri decat foarte rar si atunci imi apar din alea pe sub piele care dor si sunt inestetice. Am descoperit o crema minune pe care o tin ascunsa bine si o aplic seara pe locul cu problema si dimineata problema este ca si rezolvata

    Apreciat de 1 persoană

  4. Exfolierea mecanică nu trebuie sa se facă foarte des, o dată pe săptămână este de ajuns, zic eu. Eu îmi spăl fața de doar 2 ori pe zi, o dată dimineața și o dată seară. Sebum trebuie să avem pe față tot timpul, cum ai spus și tu, menține hidratarea pielii și protejează.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

