„Ca la mama acasa!”

Cum gatesc eu – „adolescent”

Pui de om, te-ai obisnuit cu polologhia mea de inceput nu ?! Ce sa fac daca imi place sa depanez amintiri :)) Fotografia postată de Ruxandra Lidia Ariciu.

Asadar, de cand ma stiu imi place sa stau in bucatarie si sa imi bag nasul unde nu imi fierbe oala (na! ca mai fac si glume cu oale si cratiti), mamaia mea mereu ma invata ce sa fac si cum sa fac, ma lasa sa imi bag mainile in aluat sa framant eu cum pot pana ma murdaream pana la coate iar faina sa stea pe mine ca o paturica (atat de rau ma murdaream) … dar nu conta, nu se supara din contra … era mandra, iar eu eram constienta de acest lucru. Practic mamaia mea m-a facut bucatarul de azi, si ii multumesc.

Fotografia postată de Ruxandra Lidia Ariciu.

Dar cum timpul a trecut si de la un omulet de coca umblator am ajuns la omul care murdareste doar lama cutitului si tocatorul. Sa nu credeti ca nu am mai avut incidente! Si acuma rad parintii de incidentul cu farfuriile din ciocolata !

„Farfuria din cioco” – crezand ca deja stiu ce fac eu in bucatarie (acum 2 ani sau 3 ) m-am gandit ca ar fi super ok sa fac o spuma din ciocolata, si ne vrand sa ma opresc aici m-am decis sa fac si boluri sau un recipient din ciocolata. Cred ca toti ati vazut pozele cu acele baloane … pozele alea in care ciocolata e pusa pe balon… asta am facut si eu insa la mine s-a intamplat o extorsiune a unui degajament de … caldura.

Imagini pentru baloane si ciocolata

Ei bine… fiind ajutata de fratele meu, care a umflat baloanele la maxim, am pus noi ciocolata la foc (asa cum trebuie: intr-un bol deasupra unei cratiti cu apa … pe aragaz ), dupa ce s-a topit … noi, doi bucatari desavarsiti am luat bolul foarte frumos si l-am pus pe blatul din bucatarie. Am pus balonul in ciocolata si … l-am pus si pe al doilea iar eu cand il puneam pe al treilea… BUM toate baloanele! Pereti, mobila, geam, tavan, pe jos si inclusiv si noi eram plini de ciocolata…

Fail total!

Tata intra in bucatarie se uita la noi care inca eram in stare de soc si … iese. Intrebat de mama ” Ce fac aia mici ?!” tata ii spune „Hai sa ne uitam in continuare la actualitati.”

Logic… dupa ce am curatat tot locul (crimei) am pus iar baloanele in aplicare (se racise si mama ei de ciocolata). Pana la urma a iesit ceva bun … iar mama a aflat ziua urmatoare cand a descoperit locuri in care nu credeam ca ar fi putut ajunge ciocolata :))Fotografia postată de Ruxandra Lidia Ariciu.

DAR! acuma ma mandresc si eu (oarecum) cu diferite mancaruri …

Fotografia postată de Ruxandra Lidia Ariciu.   Fotografia postată de Ruxandra Lidia Ariciu.

Imi place sa am produse naturale, dar desigur mai folosesc si produse din comert! Daca nu ma insel Vegeta este printre singurele branduri in care am incredere.

Imagini pentru vegeta condimentFotografia postată de Ruxandra Lidia Ariciu. Imagini pentru vegeta condiment Fotografia postată de Ruxandra Lidia Ariciu.Fotografia postată de Ruxandra Lidia Ariciu.

Vegeta folosesc mai ales la condimentarea carnii, pe langa vin, menta, cimbru si altele. Imi place sa fac „baitul” foarte gustos, carnea sa fie frageda si buna!

Abia astept iarna sa fac mancarurile traditionale!

Iar pastele il astept pentru ca e momentul potrivit sa mai conving oamenii cat de bun este mielul GATIT DE MINE SI TATA. (nu imi place sa aud ca are miros sau gust nu stiu cum :)) … daca are inseamna ca nu ai mancat de unde trebuie! )

Fiind primul post despre mancare facuta de un „adolescent” am sa dau cateva sfaturi … ca de la amator la amator :

  •   curatenia- este foarte important sa faci curat, sa speli cutitul mereu (daca ai taiat branza, spala cutitul si dupa tai iar!), la fel cu bolul sau cratita.
  • inventivitate- mereu poti sa pui un condiment (daca vrei), sau sa faci combinatii inedite (orez cu legume si cu mar – un deliciu! ) nu te sfii sa incerci ! desigur prima oara pui putin sau faci putin… sa vezi daca iti place!
  • daca ai copii- ei mai mult ca sigur vor sa va ajute, si daca ii dati o tableta sau mai nu il lasati ca se taie… el se va racii (asa ca mai bine sa fie cald)
  • cutitul- din cauza ca stau in bucatarie si tai mereu, mi-am format mana si tai cu un cutit mare-dur, daca imi dati un cutit mic… nu pot sa toc asa cum trebuie. Alege un cutit ok ! (doar nu transezi sau feliezi cu un cutit mic – iar aici nu ma refer la cutitul special de feliat! Ma refer la cutite normale, ce are toata lumea).
  • focul- nu il da tare !
  • oala- mie imi place sa gatesc in oale de pamant si sa si mananc din castron de pamant-lut. Gustul e mult mai bun !Fotografia postată de With Wild Wings.

Spor la gatit !

Voi ce condimente folositi ?!

Va place sa fiti inventivi si sa riscati ?!

2 comentarii

  1. Hehehehe!
    E interesant că cineva mai găsește în ziua de azi acasă, de plăcere. 🙂
    Eu folosesc ingrediente tradiționale, ingrediente ce cresc în general în curte (pieper, cimbru etc).
    Carnea e bună, fie că de miel, ied, vițel etc. 😉
    Creativ nu prea sunt, urmând doar o un „regulament” (a se citi mod de preparare) stas.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

