Vacanta la Piatra Neamt

Vacanta in Romania

Hei pui de oameni!

Sunt cea mai fericita pentru ca SuperBlog si Christian Tour m-au provocat sa scriu despre prima mea vacanta, am ales o calatorie care m-a facut foarte fericita si chiar speram sa am o ocazie perfecta pentru a o evidentia deoarece am Dreptul la vacanță! Azi am sa scriu pentru voi, pentru a vedea o vacanta cu Christian Tour, dar si pentru mine, fericirea si relaxarea mea. Acel feeling al relaxarii este unic pentru fiecare dintre noi si se manifesta diferit.

Am ales sa scriu cu sufeltul, deoarece tot ceea ce am simtit in fiecare moment din aceasta vacanta m-a facut sa realizez ca este prima mea vacanta facuta pe propriile puteri, prima vacanta pe care o realizez la nivel psihologic deoarece am avut timp sa analizez, sa vad, sa simt, sa ma bucur de fiecare moment. Anul trecut a fost interesant si plin de excursii, va voi vorbi putin despre Piatra Neamt, Varful Toaca din Masivul Ceahlau, Lacul Rosu, alegerea unei rochii de mireasa, o casuta traditionala si arici.FB_IMG_1551690580030.jpg

Am si filmat tot drumul si tot ceea ce am facut asa ca am sa va las link pentru a vedea toate locurile, crestele si ariciiFB_IMG_1551690604565.jpg

Am inceput vacanta mea dis-de-dimineta, aveam pregatite bagajele deoarece extazul ca voi merge iar cu trenul era prea mare si am vrut sa fiu sigura ca toate sunt bine puse la punct. Toate sentimentele mele erau amestecate, oboseala cu putin stres deoarece dupa aceasta vacanta va trebui sa merg iar la munca, fericirea ca pot merge iar cu trenul dar simplul fapt ca voi fi departe de masinuta mea ma facea sa simt un gol in stomac. Vibratia data de o curiozitate neinteleasa… motivata de o rochie de mireasa pe care trebuia sa o evaluez asa cum trebuie si mai ales placerea durerii de picioare dupa un traseu montan delicios.

Această prezentare necesită JavaScript.

La ora 9 A.M. eram deja la gara, avand intarziere trenul… mi-am facut o prietena noua, o batranica care m-a uimit si mi-a adus aminte de bunicii mei care nu mai sunt. Venise la nepoatele ei in Bucuresti, le sustinea deoarece: „Vreau sa le vad departe, sa aiba ce sa munceasca, sa fie doctori de renume!”

Mi-a dat o prajiturica facuta cu mainile ei care se vedeau muncite, trecute prin viata si putin tremurand de emotia plecarii catre casa. Vedeam in ochii ei plini si albastrii ca cerul ceva ce m-a facut sa zambesc amar, cu un ochi radea ca are nepoti buni si cu celalat plangea deoarece iar era nevoita sa stea singura o perioada. Si asa am inceput calatoria, cu un gol in stomac, un gust dulce dat de o prajitura cu gem de prune, ascultand Iris in casti, gandindu-ma la oamenii care m-au invatat atatea si care si-au pus amprenta pe suflet. Cand merg cu trenul simt ca ma relaxez si pot sa dezbat cu mine toate problemele, am avut destul timp… undeva la doisprezece ore ( HAHAHA!!! ).Screenshot_20190304-103615_Instagram.jpg

In toate acele ore vedeam combinatii de locuri, gunoaie, rautate, conditiile din capitolul „mersul trenurilor” dar si zambete, romani intresanti deschisi spre cultura, spre fericirea unui cantec la chitara. Eu am incercat sa vad totul: soarele, forma norilor, culoarea cerului, florile, campurile, lacurile… mi-am dat seama pentru a nu stiu cata oara ca nu ma insel cand spun ca avem o Romanie frumoasa si plina! O vacanta in Romania te poate face sa renasti daca esti dispus sa vezi frumosul si vrei sa te dezvolti intr-o maniera corecta.

Ajunsa la Piatra Neamt, pe intuneric am vazut cat de frumos este evidentiata gara de luminile galbene, cum fiecare particula de lumina scoate in evidenta denivelarile pietrelor, mi-am dat seama ca sunt cam rare garile frumoase la noi in tara. Ma asteptau fratele meu si viitoare lui sotie, simteam cum caldura data de familie ma energizeaza si ma face sa realizez ce frumos este. Prima oara la Piatra, prima cafea bauta la terasa unui hotel de unde puteam sa vad luminile orasului, m-am indragostit si a trebuit sa revin aproape in fiecare zi pentru a lua doza perfecta de cafea.Screenshot_20190304-103205_Instagram.jpg

Zilele urmatoare au fost dedicate pozelor, magazinelor second hand si mai ales celor dedicate rochiilor de mireasa. Am gasit rochia mult visata si am reusit sa rezonez cu viitoarea mireasa.

Zilele erau perfecte, dupa micile noastre trasee ajungeam la casa bunicii, rupta din povestile vechi, era o imagine care ducea cu gandul departe. O casa cu o batranica pusa pe sotii care avea grija de un arici, cateva pisici si de noi, ne dadea cea mai buna mancare gatita!

Această prezentare necesită JavaScript.

Am trecut prin una din cea mai dureroasa, grea dar si frumoasa incercare, am decis sa merg pe muntele Ceahlau, destinatia mea era Vf. Toaca. Stiam ca nu ma simt bine si genunghiul meu facea cateva figuri de cand mersesem cu barca pe Lacul Rosu si la strandul din Piatra si am dat de micile schimbari de temperatura, de la soarele arzator la dusurile reci ca ghiata si piscina super perfecta.

O data cu descoperirea traseului m-am descoperit si pe mine, fiecare ciripit, piatra, frunza, radacina de copac, mireasma de rasina si mici animalute intalnite. Am realizat cat de important este sa te focusezi pe micile placeri ale vietii, cand simteam ca ma injunghie genunchiul reuseam sa ma stabilizez psihic, sa iau o gura de aer, sa vad cele mai frumoase culmi, mi-am dar seama ca noi oamenii suntem cei mai norocosi.

Avem Dreptul la vacanta, avem posibilitatea prin diferiti terti sa fim fericiti, sa ne descoperim, sa zambim, trebuie sa iesim din zona noastra de confort si sa deschidem poarta sufletului si psihicului iar Christian Tour susține Dreptul la vacanță si cred ca vrea sa ne faca pe toti sa zambim si sa ne intoarcem mai odihniti si mai impacati cu noi.

Sustin!

Imaginile articolului sunt din arhiva personala.

Va multumesc pentru atentia acordata !